‘Neen? Er gaat geen lichtje branden? Jammer toch. Wat is er van ons Grote Verhaal geworden. Compleet gesloopt door de Vandalen en Filistijnen. Wat krijg je dan? Een verweesde “samenleving,” juist. Dat is precies wat de neocons willen: desoriëntatie, chaos en angst, permanent apprehension.
Goed, dan doen we er een snufje context bij. Toegegeven, het is ook best verwarrend, want deze gast is kennelijk bang voor natte voeten en hij weet niet wat hij moet doen – om het tij te keren. Dat wist koning Canuth trouwens ook niet. Het is altijd hetzelfde met die megalomaniakken.
Let op, hier komt de hint.’
‘ Hoe zeg je? Reclame voor het nieuwe visrestaurant? Inktvis, haaienvinnensoep, verse kabeljauw, makreel …. de klant staat te juichen van de voorpret. Met die stok kan hij eventueel nog levende kreeften de kop inslaan? Nou aan fantasie ontbreekt het je niet. Helaas ben je geprogrammeerd op consumeren, lijkt mij tenminste. Fantaseer nog even verder … Die inktvis, dat zou, zóu ….., als een ezelsbruggetje kunnen dienen. De ezel trouwens ook. Daar is het bijna tijd voor. December. Voor die ezel dus. Nou?’
‘Een Japanees restaurant, waar je het menu niet van kunt lezen, maar ze gebruiken er WC-eend? Wij, van WC-eend ….. ? Plastic junk in de zee. Waarom ook niet. Nou, jij bent een taaie hoor. Maar dat bedoel ik dus niet hè. Waar blijft die surfer? Met die N op z’n bikini. Die is opgegeten, door de inktvis en de haaien? Mwah, nou, dat zou in de werkelijkheid die mij voor ogen staat inderdaad kunnen gebeuren, jazeker.’
- ‘ Nou, verklap het dan maar. Wat betekent die tekening van Jos Colignon volgens jou?’
‘ Pffffff …. Dat ziet een doofstomme kleurenblinde toch?! Dat is Bibi Nitwit, die zichzelf en Israël naar de bodem van Gaza-zee werkt! Dat zié je toch?! Over-stretch! Die gast laat zich foppen door de globlabla-neocons en hij werkt Israël compleet naar de Filistijnen. Bij wijze van spreken, want dat met de Filistijnen dat was natuurlijk in de woestijn. Volgens het Grote Verhaal, The Great Code‘, die we dus niet meer allemaal kennen.’
- ‘Nou, volgens …… oh, wacht, woestijn, zandzee, kameel, schip der woestijn (Lawrence of Arabia, Aqaba …. ), en B.N. heeft zijn nieuwste kern-onderzeeboot – in Duitsland (!) gebouwd – onder de arm. Gaan die Duitsers niet wat ver met hun Wiedergutmachung? Tenzij ze natuurlijk beogen ….? Oké, dus atoom-onderzeeërs voor Armageddon, de Apocalyps, en de Leviatian (Job) ligt op de bodem van zee op de loer …. Ja, als je het zó bekijkt …. Maar wat me te binnen schiet, dat staat in de koran, die tweedeling, dus eigenlijk de tweestaten-oplossing: “He is the one who has set free the two kinds of water, one sweet and palatable, and the other salty and bitter. And He has made between them a barrier and a forbidding partition.” (Quran 25:53).
Dit gaat over een waterscheiding en “de muur” maar het is alleen verkeerd uitgewerkt. Denk ik tenminste. Dat moet toch zijn te verhapstukken dunkt mij? Heeft de Nederlandse koning Willie niet iets met watermanagement gedaan? Als ze die vermaledijde neocons er maar buiten houden! Je had het over de inktvis-als-ezelsbruggetje? Leg uit.’
‘ Oh, de octopus, in het Duits die Krake, die staat voor de onzalige neocon-hub van het WEF. Daar werden en worden de young global leaders afgericht en voorgeprogrammeerd, om vervolgens als verwoestende virussen uit de doos van Pandorra op de schepping te worden losgelaten.’
- ‘ Ezelsbruggetje?’
‘ Oh, dat is inmiddels folklore, afgeschaft, gecanceld. Vroeger, toen hadden we in december een kerstboom met een kribbe (nu heet dat “ruif” of “voederbak,” omdat iedere neocon via de politiek in de Grote Ruif, de Vette Voederbak wil worden ingeplugd) waar een kindeke in lag. Zijn ouders reden op een ezel. Dat doen ze daar nu nog steeds. Neen, niet in luren, want zijn ouders hadden geen geld voor luiers, dus hij werd niet de luren gelegd, noch gepamperd. Dat kon toen nog. Nu worden kinderen vooral misbruikt. Op grote schaal en georganiseerd. Het schijnt dat sommigen speciaal de politiek ingaan omdat ze dan ongehinderd kinderen kunnen misbruiken. O tempores, o mores.’
*